Några stränder jag tycker om

Seychellerna

Seychellerna har många underbara stränder.

 

Palau Tioman

Palau Tioman i Malaysia tillhör också mina favoriter.

 

fernando-de-noronha-1

Fernando do Norhona är min största favorit alla kategorier.

 

Kauai

På världens regnigaste ö finns också fina stränder.

 

las Terrenas

Utanför Las Terrenas i Dominikanska Republiken bodde jag i 3 månader för att skriva på en bok. Strändera var det verkligen inget fel på.

 

Österlen

På Österlen finns det också fina stränder. Gillar den här bäst. Undrar vilka favoritstränder som ni har?

7 thoughts on “Några stränder jag tycker om

  1. Jag har inte sett många stränder alls- dina favoritstränder är ju bara att drömma om för en ensamstående landtingsråtta ;), men när jag var liten brukade vi cykla till nåt som kallades Konsumbadet och där tillbringades stora delar av sommarloven, där fick jag fötterna fulla med blodiglar en gång och där lärde jag mig att simma.

    Gilla

  2. Jag är inte så mycket badmänniska och min erfarenhet av stränder är rätt begränsad. Men på Boavista, Cap Verde, gjorde jag långa, ensamma, promenader varje dag jag var där.
    Jag minns också stranden vid Nya Malmsjöbadet utanför Södetälje. Där lärde jag mig simma och även om det är en insjöstrand är den en viktig del av min barndom.
    Även om bada inte är min grej sitter jag gärna och tittar ut över havet, men till det behövs inte nödvändigtvis en strand. 🙂

    Gilla

Kommentera

