När jag blir sugen på något sött

Jag är en glassälskare av stora mått. Oftast köper jag någon onyttig blandning av vanilj och choklad.

ekologisk glass

Nyligen provade jag ekologisk glass utan tillsatt socker och upptäckte att det var minst lika gott. Jag vill inte påstå att jag är någon överdrivet hälsosam människa, men jag försöker hålla efter sockret i alla fall. På samma sätt väljer jag oftast mörk choklad med minst 70 % kakaoböner och zerodrycker när jag vill ha läsk. Jag vet egentligen inte hur viktigt det är men inbillar mig att det ändå har betydelse. Grädden i maten har jag fortfarande svårt att låta bli. 🙂

Vad gör ni när suget sätter in?

21 thoughts on “När jag blir sugen på något sött

  1. Grädde i maten ärgott, så på efterätter. Men inte så vanligt i min dagliga kost.Med annat nyttigt och motion njuter jag! Sug drabbas jag inte så ofta av, kommer det så tillfredställer jag det, så går det läänge till nästa gång. Är nog en slags periodare 🙂
    Mörk chocklad tar jag cirkus en bit varje dag!

    kram 🙂

    Liked by 1 person

  2. Jag tar grädde i maten och väljer gärna ekologiskt. Mörk choklad 80 % är min melodi. Ingen läsk på något vis här. Kranvatten gäller för att släcka törsten.
    Jag äter inget godis annars, kan stoppa en lakritsbåt i munnen någon gång bara.
    Kram!

    Liked by 1 person

  3. Nu är det julmusten som hägrar:)…Grädden är allt god att ha i maten så den får allt vara kvar här med! Fast just nu har jag dille på lussekatter till mina kollegors fasa, ett evinnerligt
    tjatande på mig om dessa katter:):)….
    Du får ha en fortsatt trevlig torsdag som här är grå och mulen.
    gun

    Liked by 1 person

  4. Choklad kan jag bara inte motstå……Och när jag blir sötsugen är det nästan alltid på något som innehåller choklad. Usch vad sugen jag blev på något riktigt gott nu 😀
    Ha en fin torsdag!

    Liked by 1 person

  5. Mors,,ja det kan jag lova,att när det brakar fram 90 ungar mellan 6-9 år då blir det liv i luckan,dom delas sedan upp i flera mindre grupper,med 2 ledare per grupp.
    Detta med allt onyttigt man stoppar i sig,jag är ju inte speciellt kräsen,,men har jag ”Winegum” hemma då blir jag som galen,då stoppar jag i mig stup i ett,,därför köper jag sådana väldigt sällan nu för tiden..Haé Bra.

    Gilla

  6. Jag dricker gärna ett glas pepsi men en del menar att det ökar sötsuget. För min del fungerar det dock bra. Grädde i maten förhöjer smakerna och gör det mycket godare så ibland får man unna sig 😉

    Jag pluggar portugisiska för sonen har en flickvän från Brasilien. Så jag ville kunna lite om det blir några fler resor dit…

    Ha en bra torsdag!

    Liked by 1 person

Kommentera

