Bara några droppar

Jag är väldigt förtjust i Rum. Särskilt den här på bilden är väldigt god.

Ron

Vill förstås inte blanda i någon söt cola eller annat, utan bara dricka den på samma sätt som en konjak eller en whisky till kaffet efter maten.

Jag gillar den för att den är lätt att dricka. Smaken är lite söt, med inslag av nötter och kokos.

För några år sedan var jag i Karibien under tre månader och hittade just den här goda drycken som sedan blev en favorit. När jag var där så kombinerade jag ofta med en god cigarr. Minns fortfarande hur gott det smakade och hur lyxigt det kändes att sitta där i värmen vid havet, efter en god middag och bara njuta medan tankarna vandrade iväg.

Just den här flaskan är den sista av dem jag köpte med mig hem. Kanske borde jag öppna den i kväll och smaka lite…bara några droppar. 🙂

 

24 thoughts on “Bara några droppar

  1. Hoppas du tog dig några droppar! Jag är inte så förtjust i vare sig cognac eller whiskey men jag tar gärna lite god, ren rum. Vore en skymf, tycker jag, att blanda ut den med en söt dricka…

    Liked by 1 person

    • Ja, det blev några droppar, kanske ett halvt glas, bara för smaken och känslan… 🙂

      Det är ju en helt annan kvalitet på den här sortens rum om man jämför med det som många bladar med cola. Den här typen ska drickas som den är.

      Hur som helst så var det gott. 🙂

      Gilla

  2. Blev det några droppar i kväll? Annars är det ju en dag i morgon också … 🙂

    För mig ska det vara whisky. Inte för mesig, men inte heller för rökig. Något mitt emellan är bäst.
    Rom har jag lite svårt för … men har väl förmodligen inte smakat den rätta … 😉
    När det gäller alkoholhaltiga drycker har jag smak för sådant som nog normalt är mer ”manligt”. Gillar inte för söta drycker. Det är nog enda gången som jag skulle kunna passa bra som ”marsian” … hihi
    Äsch! Jag kom på en sak till som gör att jag blir mer och mer besläktad med marsianer … Jag kanske inte är så ren Venusian som jag trodde 😛

    Liked by 1 person

  3. Har aldrig hört talas om Rum, men smaken låter intressant.
    Det är så sällan jag ”smakar starkt” så jag kan inte påstå att
    jag är nån kännare av nåt annat heller.
    Att sippa på en god dryck då och då kan ju inte vara fel!

    Liked by 1 person

Kommentera

