I skogen

På dagens skogspromenad såg jag någonting konstigt som hängde i ett träd. Blev tvungen att ta en bild. Undrar fortfarande vad det föreställer…

Vad är det

Jag promenerade en dryg mil med Keplers ljudbok ”Stalker” i mina öron. Den bitande kylan förlamande mina kinder medan resten av kroppen ångade av värme under allt för mycket kläder. Det var ansträngande att gå i så backig terräng, men jag kämpade på medan de mest bestialiska mord ekade i mitt huvud med hjälp av Jonas Malmsjös monotont tråkiga uppläsning.

47 thoughts on “I skogen

  1. Jag har sovit bort hela dagen, men nu ær det minusgrader igen och det ær jag tacksam før. Enligt prognosens ska det bli minus 10 igen Innan jag reser hem om en dryg vecka.
    Jag brukar nøja mig med att bara ha den ena hørsnæckan i ørat nær jag går ensam i skogen. Gillar inte att man kan smyga sig på mig…
    Man får sina favoriter bland upplæsarna, sedan passar inte alla før alla bøcker. Jag minns inte vad jag tyckt om Jonas Malmsjø, vet bara att han læst vissa av bøckerna jag lyssnat på.
    Jag har faktiskt inte læst/lyssnat på någon av Kepplers bøcker ænnu. Den som spar hen har… 🙂

    Liked by 1 person

  2. En flygande sköldpadda som fastnade i tiden.
    …….
    Jag är alldeles för skrajsig att lyssna en sån bok i skogen. Min hjärna och fantasi skulle skena iväg.
    Men kylan har jag inga problem med, men skulle inte springa i den.

    Gilla

  3. Uh, jag har gått mellan soffa och dator i en vecka. Känns som att glöden att röra på sig borde smitta av sig från Dig! Slö är jag för tillfället, men jag gör som resten av svenska folket. Lovar att träna efter nyår haha

    Gilla

  4. Är det inte bara blad som trasslat in sig?
    Vilken underbar prommis ,-)))
    Jag skulle kommit fram snabbt med mord i öronen! ,-)))
    Fy en röst kan förstöra, viktigt att rösten är bra att lyssna till!
    Ha det fortsatt fint ,-)
    KRAM Primrose ,-)

    Liked by 1 person

  5. Jag tycker man kommer in i läsarens röst och efter ett tag stör den mig inte lika mycket. Sedan läser jag själv mycket snabbare men det är lite mysigt att kunna lyssna när man inte kan läsa (när man går, tränar, sitter i bilen osv). Kepler tar sig kan jag meddela, tyckte också den var lite seg i början.

    Gilla

  6. Usch, har du varit ute och gått i kylan 🙂 Jag har faktiskt inte varit utanför dörren idag. Skulle dammsugit och gjort så mycket, men ändå har inget vettigt blivit gjort 🙂
    Men ljudböcker gillar jag att lyssna på!
    Ha en härlig kväll!
    Kram

    Gilla

Kommentera

