Inspirerad av Tina

Häromdagen kollade jag på teveprogrammet ”Tina i fjällen” och blev inspirerad av att göra en sallad med utgångspunkt från hennes recept. Som alltid drar jag ifrån och lägger till efter egen smak.

minsallad

Salladen består av lite grönt (efter smak) längs kanterna på salladsskålen. Sedan har jag lagt  3 dl turkisk yoghurt i mitten. Ovanpå yoghurten har jag rivet ner 1 dl fänkål och 1 dl selleri (så himla saftigt och gott). Jag kryddade med lite salt, riven citron och paprikapulver. Sedan tärnade jag en Haloumi och fräste upp den på hög värme i lite smör och la ovanpå yoghurten. Efter det tärnade jag tomater och klippte ner en kruka färsk koriander. Supergott !

Till salladen serverade jag potatisklyftor och Falafel, men det går förstås lika bra med vad som helst, kyckling, lamm, eller varför inte lax?

18 thoughts on “Inspirerad av Tina

  1. Kunde va gott, men fänkål och selleri är nåt jag inte kan med.
    Jag tycker det är märkligt att selleri ingår i så mycket, när den är allergiframkallande. Nu är jag inte allergisk men kan inte med smaken. Och vet aldrig vad jag ska ersätta den med när den ingår i recept. Och den ingår i många recept.
    Fast nu kom jag på det. Yes. Problemet är löst.! 🙂

    Gilla

  2. Så blir det hos oss också när jag lagar mat. Jag drar ifrån och lägger till. Ibland blir det bra och ibland mindre bra 🙂 Men sallad är jag väldigt förtjust i.
    Ha en härlig fredag!
    Kram

    Liked by 1 person

  3. Låter gott, kanske man skulle testa. Har inte kollat på Tinas program fast jag gillar henne. Det känns som det är väldigt mycket matlagningsprogram på de olika TV-kanalerna och man blir mätt bara av se på dom. 🙂

    Gilla

Kommentera

