Färska ostron till frukost

Jag älskar färska ostron. Gärna till frukost på en strand långt borta eller kanske som förrätt till en trevlig middag. I Sverige är det ganska dyrt, men på många stränder i Brasilien kan man köpa dem för 7-8 kronor styck och då är de dessutom helt färska.

minaostron

Helst äter jag mina ostron med några droppar Tabasco, men citron eller lime går också bra. Man kan med fördel dricka Caipirinha till ostronen, men det fungerar också med champagne eller vitt vin.

Hur äter du helst dina ostron?

24 thoughts on “Färska ostron till frukost

  1. Hur jag äter mina ostron? 😂 Det gjorde mig lite full i skratt en morgon som denna. Med en ledsen 2,5-åring, en katt som kräkts i soffan, en tung gravidmage och pussel med försäkringskassan så kändes ostron lite avlägset. 😃

    Men jag skulle gärna prova ostron! Både citron och tabasco lät gott till!

    Liked by 1 person

Kommentera

