En tung förlust med ett brett leende

Yngsta dottern har flyttat hem igen och vi har haft en riktigt mysig dag tillsammans. Efter melodifestivalen spelade vi kort. Vårt favoritspel heter ”Bluffstopp” och är ett duellspel där den skickligaste spelaren manövrerar ut den andra och vinner spelet. Man kan ha tur, men det är skicklighet till 95 %.

Dottern jag jag har spelat detta under många år och hon är nu så skicklig att jag i kväll blev utspelad av henne. Det blev en tung förlust för mig, men jag hade ett stort leende på läpparna för att jag är så stolt över min dotter. Så roligt när man kan ha roligt tillsammans på detta sätt.

6 thoughts on “En tung förlust med ett brett leende

  1. Vi har spelat bluffstopp hemma hos oss också en gång i tiden, men vi var så urdåliga på att bluffa så för det mesta har det bara blivit vanlig ”Stopp” … 😉
    Enkelt och trevligt tidsfördriv tillsammans …

    Liked by 1 person

  2. Vi spelade alltid det som barn, särskilt regniga sommarlovsdagar när vi var inomhus. Favoriten är när man exvis säger ”Hjärter ess” och ingen synar och man sen säger ”Hjärter ess” igen. I dom lägena vet motspelarna inte riktigt vad dom ska tro.vilket kort är bluffat? Inget eller båda?

    Gilla

Kommentera

