Ny smarrig tomatsås

Att jag gillar att laga mat har jag berättat tidigare. I går kväll kände jag för att testa lite nytt i köket och det blev en ny god sås som jag inte gjort förut.

IMG_0913 IMG_0905

Potatismosen gjorde jag på mjölig potatis, sötpotatis, Putin-smör, persilja, mellangrädde, salt och peppar, precis som jag brukar göra den.

IMG_0906 IMG_0907 IMG_0911

Tomatsåsen gjorde jag av en kartong krossade tomater, en dl rom, ett sorts chili-russin som jag inte vet namnet på, vitlök, en kruka färsk salvia, lagerblad, grönskasfond, salt och peppar.

IMG_0912 IMG_0915

Sedan fick det koka ihop en halvtimme innan jag hällde på lite grädde. Biffen var till mig och Quorn-biffarna till min dotter.

18 thoughts on “Ny smarrig tomatsås

  1. Tack för det receptet. Jag skulle liksom din dotter ha valt quornbiffarna men jag skulle inte acceptera att dom låg i samma stekpanna som köttet 🙂
    Rom i tomatsås har jag aldrig testat,. Det verkar intressant.

    Gilla

  2. Vad menas med en ”kruka” salvia? Kryddväxter säljs inte i krukor här,
    om man bara vill ha lite grann.
    Vad är Quorn-biffar?

    Gilla

Kommentera

