Det blev blommor

Jag funderade tidigare på hur jag skulle gratulera min Mamma på hennes födelsedag. Till sist bestämde jag mig för att skicka blommor och ringa henne.På det viset gör jag som jag brukar, varken mer eller mindre. Blommorna beställde jag på nätet och de ska levereras idag.

tulpaner

Sedan ringde jag henne och gratulerade. Hon lät glad och vi pratade en kort stund. Blommorna hade ännu inte kommit när jag ringde, men jag berättade inte om dem. Vi får se om hon ringer och tackar. Tror nog inte det. Hon väntar nog tills nästa gång jag ringer.

10 thoughts on “Det blev blommor

  1. Någonstans inom sig upskattar hon säkert gesten. Det är dyrt att skicka blommor, spciellt så långt bortifrån som USA, men när min mamma blev klar med cytostatikabehandlingen för son lymfoma för tre år sedan. skickade jag blorrmor åt henne. De levererades några dagar senare efter beställnignen och ävenom jag itne fick ett tel.samtal, fick jag ett kort, men hjärtligt meddelande via mejlen istället. Det gav mig en underbar känsla som jag fortfarande kommer bra ihåg. Det är så rolgit att kunna GE och inte bara få! 🙂

    Gilla

  2. Många människor i synnerhet äldre generation har själva haft en taskig uppväxt och kan därför inte uppföra sig på ett sätt som vore önskvärt. Vi är bara ansvariga för våra egna gärningar. Du har gjort ditt, oavsett vad hon gör. Det var bra att skicka blommor eftersom hon trots allt är din mor. Ha inga förväntningar på henne är mitt råd.

    Liked by 3 people

  3. Man väljer inte sina föräldrar. Men väljer sina vänner och partner.
    Dock ens föräldrar präglar oss oavsett vi vill det eller ej.
    Din mor måste väl ändå vara glad över att du ringer och inte glömmer hennes födelsedag. 🌺

    Liked by 2 people

  4. Bra gjort 👍😊 skit i om ringer eller inte, nu vet du att du gjort ditt. Om hon ringer får hon ju prata med dig annars kan hon ju sitta där! 😉

    Gilla

Kommentera

