Första gången i USA

Som jag berättat tidigare så har jag haft möjlighet att resa en hel del. USA är det land som jag besökt flest gånger eftersom det var nödvändigt i mitt yrke. Jag har varit på ganska många platser där. Favoritstaten i USA är utan tvekan Colorado. Första gången som jag besökte USA var jag i Denver och i Aspen, där den här bilden är tagen.

vail

Jag var då anställd i ett amerikanskt företag som jag besökte på en stor konferens med deltagare från många länder. Minns det som en spännande och lärorik tid i mitt liv. Känner knappast igen mig själv på bilden, men minns mina kolleger mycket väl.

Vilken är er favoritplats i USA?

24 thoughts on “Första gången i USA

  1. Hmmm, vet inte om jag har ngn favoritplats här… Borde väl vara Minneapolis då eftersom jag föll handlöst för min stilige amerikan här då jag var endast 18 år! 😉
    Washngton D.C är inte bara vackert, men otroligt intressant! I Louisiana och Arkansas är det hetare än hetast på sommaren, likaså i Texas. Arizona är ljuvligt i december, varmt och vackert med ökenväxterna. Så många ställen som jag varit till, men så många som jag har kvar… Ett intressant land med vacker natur och faktiskt, för det mesta, ett väldigt trevligt folk.

    Liked by 1 person

  2. Jag hamnade i en liten håla som heter Mayfield i Utah, där blev jag förälskad kan jag säga. Så vackert och fridfullt, även Park City var mysigt. Fast om man vill ha mer folk omkring sig, så gillar jag Key West också. 🙂 Och om jag får säga en tredje så är det Venice Beach i L.A.

    Gilla

  3. Verkligen roligt att höra att du sett annat än LA, NY, SF och Florida!
    Colorado och andra väst-stater är otroligt vackra. ”The big sky country”,
    som det kallas. Klippiga Bergen, New Mexico, Utah (underbara nationalparker),
    Arizona (Grand Canyon). Så mycket att njuta av.
    (du är klädd som en real dude i jeans och denimväst) 🙂

    Har haft turen att kunna besöka varje stat och bott i Massachussetts, Florida, Chicago,
    San Francisco (där jag mötte ödet), Nevada, Alaska och nu Virginia.
    Inblandat där är 2 1/2 år i Indonesien.

    Hoppas du får tillfälle till många fler resor i vårt stora land.

    Liked by 1 person

    • Har varit runt mycket i USA. Förutom de platser du räknar upp även Dallas, Atlanta, Las Vegas, Boston, Philadelphia, S.T Louis, Washington + en hel del annat. Har varit i ditt hemland mer än 20 gånger och rest runt. 🙂

      Hoppas också det blir fler möjligheter.

      Gilla

  4. Jag missade när du skulle lägga ut bilder på dig själv. Attans.
    Men jag använder mig av uteslutningsmetoden. Inte han i mitten. Inte heller högermannen. Då är det bara den snygga vänstermannen kvar, hihih.
    kramis

    Liked by 1 person

  5. Jag har aldrig varit i USA, har en av mina gamla väninnor som flyttat hit (amerikanska) som kommer från Kansas, och dit har jag varit på väg några gånger men ej kommit mig iväg. Annars är Canada en önskan på land längre bort, min ena svärdotters hemland – det skulle även vara kul att få se, vem vet vad livet för med sig!

    Liked by 1 person

  6. Och vem av dom är du på bilden? Jag har inte varit på så många platser i USA men San Francisco gillar jag jättemycket. Härligt klimat, lagom stor stad och väldigt vackert.

    Liked by 1 person

Kommentera

