Jag lyckades

Det finns all anledning att ge mig själv en klapp på axeln idag efter det jag nu lyckats med. Det är säkert ingenting märkvärdigt för många andra, men för mig var det en bedrift. Jag har nämligen löst ett för mig avancerat tekniskt problem.

nöjdmedmigsjälv

Målet var att se matchen igår via en betalkanal på nätet, som jag har på min IPad, och föra över bilden från paddan till min TV. Vid mina första försök fungerade det inte. Istället dök det upp en skylt på teven med texten… ”Det här innehållet kräver HDCP för uppspelning”.

Eftersom jag är novis på området krävdes en del efterforskning och några misslyckade experiment innan jag till sist lyckades. Kände mig så stolt över att ha löst ett tekniskt problem.

Hur kunniga är ni andra på att använda modern teknik i vardagslivet?

13 thoughts on “Jag lyckades

  1. Om/när jag, mot förmodan, skulle lyckas med nåt liknande hade jag absolut gett mig själv en klapp på axeln. Så du förtjänar verkligen en klapp!!!
    Själv sitter jag mest och surar över att tekniken inte funkar utan nån insats från mig. Detta stadie varar olika länge. Just nu har jag haft Tivo i tre månader men aldrig använt det.
    Nu börjar nyfikenheten göra sig påmind, så snart – kanske 🙂

    Liked by 1 person

  2. Älskar teknik……. ju mera desto roligare:). Med facit hand så skulle jag nog valt
    att läsa till ett annat yrke än det jag har idag.
    Önskar dig en trevlig helg.
    gun

    Liked by 1 person

Kommentera

