Mina fantastiska barn

I går kväll kom mina tre fantastiska barn på besök för att fira min födelsedag. Som alltid är det lika roligt att träffa dem. Kanske svårt att sätta fingret på varför, men jag blir glad i hjärtat när jag spenderar tid med dem. De betyder alla så otroligt mycket för mig och de är alla, som jag tycker, underbara människor. De är en sann lycka för mig.

images

Jag förmodar att alla, eller i alla fall del flesta, känner så för sina barn. Tycker man annorlunda så skulle man nog inte vilja säga det i alla fall. Ämnet är nog i högsta grad tabu. Tror nog att tom min mamma skulle säga någonting positivt i fall någon utomstående frågade. Tror inte att det anses ok att inte tycka om sina barn.

Känner ni någon som öppet säger att de inte gillar något av sina barn?

13 thoughts on “Mina fantastiska barn

  1. Visst älskar de flesta sina barn lika och från hjärtat.
    Men tolkade jag dig fel om din mamma inte är så kärleksfull gentemot dig?
    Min egen mamma tycker nog att jag är rätt så påfrestande av och till, men jag tror nog inte det är brist på kärlek. Mest hennes egna tillkortakommanden som gör att hon tycker jag blir för mycket ibland.
    Jag som är så snäll 😉

    Liked by 1 person

  2. Stort grattis i efterhand!
    Jag känner ingen som med ord har sagt att de inte älskar sina barn men i handling har
    jag upplevt att det finns mera älskade och mindre älskade i samma syskonskara, tyvärr.
    Man älskar sina barn som de individer de är, kan man något annat. De har ju en gång legat under mitt hjärta. Nu finns de inne i hjärtat för eviga tider.

    Liked by 1 person

  3. Nu sitter jag här och bara stirrar, vad skriver jag! Tänkte på dom som sa det öppet, och hur jag själv känner, men när det ligger för nära då kom det bort just nu, min man som är tvilling, blev inte alls lika bra behandlad som sin tvillingbror, eller ens som sin bror !
    KRAM Primrose

    Liked by 1 person

  4. GRATTIS i efterskott!
    Nej jag har aldrig hört någon säga att dom inte tycker om sina barn.
    Men hört det ”hintat” att dom kanske tycker lite extra om något barn, på min arbetsplats hörde jag dom som sa så.
    Men jag älskar alla mina tre lika mycket, från hjärtat säger jag det ,-)))
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    Liked by 1 person

  5. Härligt med firande 😀 När alla mina 5 barn kommer på besök samtidigt blir det livat och glatt 😀 Jag kan lungt påstå att det blir tomt när de går var till sitt. Min ena tvillingflicka brukar säga att vi är en enda stor, pratglad, högljudd och bullrig familj. Älskar dom alla på olika sätt beroende på att de har olika fina egenskaper. Kärlek är inte ngt som man portionerar ut till varje barn, det är ngt som växer med varje barn 😀

    Liked by 1 person

  6. GRATTIS i efterskott!
    Underbart att höra! Ett gott betyg till en fin pappa! Så borde det alltid vara.
    Jag har fyra barn och de är lika goa, glada och välmenande, var och en på sitt sätt. Barn är ju inte stöpta i samma form, faktiskt.
    Nej, jag känner ingen som inte tycker om sina barn. Däremot har jag hört om tvärsom,
    Önskar dig en fin lördag!

    Liked by 1 person

  7. Tyvärr har det förekommit under åren att jag har hört föräldrar tala illa om sina barn. Det skulle jag aldrig komma på tanken att göra.
    Trevligt med att få träffa alla barnen på en gång!

    Gilla

  8. Jag vet dom som har talat om att nåt av deras barn inte delar samma starka kärlek som övriga barn skaran.
    måste säga att jag inte förstår detta tanke sätt.
    Må så gott

    Liked by 1 person

  9. Grattis till dig i efterskott.
    Låter härligt och varmt att dina barn kom på besök . Jättemysigt för dig. Du verkar vara en sån klok och varm människa. Dina barn måtte Ha en jättefin pappa.

    Kram och en jättefin lördag till dig😊

    Liked by 1 person

  10. Detta är så roligt och skönt att höra. Tre barn och alla tre kom
    för att fira din födelsedag. Måste betyda att ”you did SOMEthing right”.
    Gratiis! Vädur som jag (9 april)
    Skulle ge dej en bamsekram, om jag vore där. Gonatt för mej!

    Liked by 1 person

Kommentera

