Vänliga idioter

Tänker tillbaka på arbetsplatser där jag arbetat och på några chefer jag haft. Flera har varit ytterst vänliga, lyssnande och uppmuntrande men brustit på många andra områden. Detta har varit saker som att jag fått min lön veckor efter rätt datum, obefintliga lönespecifikationer, brutna löften, kaotiskt och inkonsekvent beslutsfattande etc. Vänliga idioter kan vara väldigt påfrestande.

images
Även i privatlivet har jag stött på dessa människor som genom sin ”vänlighet” manipulerat mig att göra saker jag egentligen inte velat. Undrar om det är fler som stött på detta fenomen.

Har ni stött på dessa manipulerande vänliga idioter?

Först publicerad här i februari 2014.

9 thoughts on “Vänliga idioter

  1. Det skulle i så fall vara denna övervänliga kollega som jag numer genomskådat. Dagen då jag jobbade 75 % och hon 25 %. När jag upptäckte det? På vägen hem på bussen då jag tänkte tillbaka på arbetspasset 😦

    Liked by 1 person

  2. Ja vänliga idioter finns lite varstans, men jag inbillar mig att jag lärt mig backa bort ifrån dem när jag insett vem dem är. 😉 Trevlig blogg du har för övrigt, som jag halkat in till via min bloggvän ”En rosa fluga” (Primrose). Ha en bra kväll!

    Liked by 1 person

Kommentera

