Resa ensam med små barn

Jag har flera gånger rest ensam med små barn. Den här bilden är från Karibien när barnen var mellan fyra och sju år.

resamedbarn

Det var strax efter skilsmässan med barnens mamma som vi reste iväg två veckor till ett ”All inclusive-boende”. Många sa att jag var helt galen som reste så långt, så länge med så små barn. De hade förstås helt rätt. Det är svårt på så många olika plan. Dels var förstås själva resan på drygt 20 timmar från dörr till dörr besvärlig, men också att ha 24 timmarsansvar för tre, inte alldeles lugna, barn i den åldern. Ändå hade vi väldigt trevligt tillsammans. Jag lärde mig mycket av dessa erfarenheter som jag har haft glädje av senare och det blev ändå två underbara veckor tillsammans på flera plan.

Har ni rest ensamma med små barn? Vad är era erfarenheter?

5 thoughts on “Resa ensam med små barn

    • Måste fråga varför du reste runt i Sverige med dina barn,
      när din fru låg på sjukhus? Varför reste du, och hur reste du.
      Bodde du på hotell, motell, B & B eller hos släktingar? Campade?

      ”…din resa var ännu värre.”
      Två veckor i Karibien på ”all inclusive” kan inte ha varit svårt
      att handskas med.

      Liked by 1 person

  1. Jag har ju inga barn så det har jag inte. Förstår att ni har haft det mysigt i hop. Fin bild.
    Kraaaam och en underbar dag till dig. PS….tack för en BRA blogg med vettiga trevliga inlägg.

    Liked by 1 person

  2. Förstår att det var ett vågspel att ge sig iväg, men som jag oftast har sagt; vad kan hända…Jag har rest mycket med mina barn, tvillingflickor, från det de var 2-3, i hela världen med fokus på Asien och USA inkl. Hawaii och Karibien och ofta en månad i taget och resandet har fortsatt upp till vuxen ålder (ca 18 med döttrarna) och både då och tidigare har de också rest en hel del själva i världen från det de var 14 år. Intresset för att resa har alltid funnits hos både mig och dem och det har berikat oss mycket. Några ”all inclusive hotell” har det aldrig blivit och inga charterresor utan vi har bokat några nättter i förväg och sedan efter hand.
    I USA hyrde vi ofta bil och hann se och uppleva mycket per bil och sedan vidare med flyg.
    Och visst kommer man varandra nära när man reser och dessa upplevelser har gett så mycket för oss och på många plan.

    Liked by 1 person

Kommentera

