Konsten att handla hungrig

Funderar på det här med att gå till snabbköpet och handla när man är hungrig. För min del försöker jag undvika det, men när det händer så köper jag ofta mer än vad jag tänkt mig och det kan också ofta bli helt fel saker jag kommer hem med. Det kan förstås hjälpa om jag har med mig en inköpslista, men det brukar ändå bli en hel del impulsköp. Det är inte så alldeles lyckat för mig att handla när jag är hungrig.

Funderar också på om detta tänk går att överföra till andra sammanhang, som nu när jag befinner mig i dejtingvärlden?

Kan nog känna att risken för att lockas av dem som inte står på ”listan” är överhängande…

Det kanske är lättare att hitta ”rätt” när man är ”mätt”?

Vad tror ni och hur ska det i så fall gå till?

 

26 thoughts on “Konsten att handla hungrig

  1. Det oanade kan ibland bli det bästa 😉 Att jaga på för snabbt för att hitta den rätta och en stadig relation kan nog får varningsklockorna att ringa hos många kvinnor. Andas en viss desperation tycker jag. Ibland behöver tiden ha sin gång…

    Gilla

  2. MEN ibland kan ett ”impulsköp” visa sig vara ett lycko kast! Man ska inte alltid hålla sig inom rutan, livet blir trist då 😉

    Men helt klart lättare att inte nöja sig med mindre då man är nöjd eller inte söker. Man blir nog även lugnare på något sätt vilket resulterar i att man är sig själv och mer intressant! Paradoxalt!

    Liked by 1 person

  3. En av de yngre tjejerna på kontoret frågade, under lunchen igår, hur man ska välja partner och vi var nog ense om att det viktigaste var att man hade lika värderingar. Hon var mer inne på om man måste ha samma intressen. Frågan är hur klart man ser sånt när man träffar någon och attraktion uppstår.

    Gilla

  4. Tja, du är ju omätt på relationer så det föreligger ju en risk att du väljer bara för att träffa någon. Jag tror att det är lättare att göra bra val om man är tillfreds med tanken att leva själv och sedan väljer sig att öppna sig för möjligheter. Men vad vet jag? Jag tenderar att alltid välja tokigt 🙂

    Liked by 1 person

      • Jag tror att den där hungern efter en mer seriös relation kan verka avskräckande på kvinnor. Även om det inte behöver vara så kan det uppfattas som om du tar vem som helst. Som kvinna skulle jag vara tveksam till att träffa en man som så gärna vill ha en ”riktig” relation och klart uttrycker det. Det blir som en fälla. Även om dom flesta vill ha en varaktig relation och inte bara träffa någon för natten. Fast det är svårt för om du inte säger något om det så kanske du inte hittar rätt person.
        Jag träffade en man för några år sedan och han var väldigt tydlig med att han ville ha en varaktig relation och jag var väldigt tydlig med att jag inte ville så det höll ju inte i sig så länge… men det var trevligt så länge det varade 🙂

        Liked by 1 person

        • Ja, det är nog som du skriver… Borde nog använda munnen till att snacka mindre och äta mera. Kanske blir det bättre på sikt?
          Det är lätt att man inte vill upprepa tidigare misstag och fokuserar för mycket på det istället för att se helheten. I mitt fall vill jag inte bli en ny ”fritidsrelation” och fokuserar för mycket på det. Tror du har rätt i att det kan skrämma även dem som tänker som jag gör. 🙂

          Liked by 1 person

Kommentera

