Tredje veckan på ”marknaden”

Måste erkänna att dejtandet tar en del tid och energi. Förhoppningsvis kommer det också att ge mycket positiv energi. Har träffat några riktigt trevliga tjejer där vi pratat bort timmar, men där det saknats tillräcklig attraktion trots att personkemin varit på plats. Det är inte så lätt alla gånger… men trevliga människor är inte det sämsta. 🙂

Känner att jag snart måste lägga om kurs och vara mer selektiv. Inte helt enkelt eftersom den ”rätta” kan finnas lite överallt.

Ska jag ”bara” träffa dem som spelar golf? Ska jag ”bara” träffa dem där ålderskillnaden är högst 5-6 år? Ska jag ”bara” träffa dem som tydligt söker samma sak som jag gör?

Nej, så fungerar det nog inte och där finns ett dilemma. Känner mig lite rådvill kring detta. Samtidigt känner jag att relationsmarknaden är lite som bostadsmarknaden just nu. Det finns många tillgängliga objekt, men de försvinner också blixtsnabbt.

Har en liten fråga fundering…

Tänk att du är singel och går på dejt med någon som du verkligen gillar och vill träffa fler gånger. Han har bjudit på fika/middag/öl eller något annat och sedan är dejten över. Vad gör du då?

a) Väntar för att se om han hör av sig igen.

b) Skickar ett meddelande och tackar för fikan/middagen/ölen och säger att du haft trevligt på dejten?

PS. Hoppas att ni haft en riktigt trevlig Alla Hjärtans dag !

 

 

 

22 thoughts on “Tredje veckan på ”marknaden”

  1. Tat lugnt……..när man slutar söka….finner man.
    Jag tror bestämt på det.
    Man känner då den ”rätta” dyker upp. Tror inte man ska fixera sig över ytligheter som vilket jobb personen har…..eller vilken ålder personen har.
    En kärlek handlar väl om så mycket annat. Där finns inga siffror eller någon status.
    Så…….ta det lugnt. För jagar man…??

    Varm kram. Lycka till att ”take it easy”

    Liked by 1 person

  2. Eftersom jag är kvinna så tänker jag så här…
    Jag hade avvaktat och även skickat ett sms och tackat för middagen. Men jag hade tillagt utan att verka alltför framfusig att jag skulle bli glad om han hörde av sig igen.

    Liked by 1 person

  3. Vet inte om du har en IKEA-affär i närheten. Har läst att här är det
    platsen att träffa singlar på lördagarna. Men det kanske är yngre generationen.
    Du kan ju alltid börja en konversation, när du är ute och handlar mat.
    Eller skaffa dej en jycke; hundar lär ska var kvinnomagneter.
    Sonen till en bekant träffade sin blivande i en bokhandel.
    Sällskapsresa eller kryssning.
    Gå med i en förening och-eller gör nånting med välgörenhet.

    Jag träffade min make på ett pensionat i San Francisco. Tyvärr
    finns det inte såna längre.

    Som andra skrivit – sakta ner en aning! Gå ut med kompisar och ha kul.
    Trevlig måndag! (-7C och snö på marken i dag)

    Liked by 1 person

  4. Ibland känns det så ”tekniskt” när du berättar, dvs jag uppfattar det så. Går du någonsin på ren känsla och spontanitet?
    Som svar på frågan så har jag inga problem med att återkomma och tacka för en trevlig stund, det hör väl till god ton också. Raka rör och öppna spjäll, som vi sjöng för en del år sen. 😉

    Liked by 2 people

    • Du har helt rätt att jag i min beskrivning är väldigt teknisk, strukturerad eller projektinriktad. Dilemmat är dock att jag i själva verket går alldeles för mycket på känsla och är alldeles för spontan. Det har inneburit att jag dejtat tjejer som jag rimligen inte borde dejtat om jag tänkt efter mera. Förmodligen är det därför som jag, när jag skriver om det, försöker vara mer rationell. 🙂

      Gilla

  5. Jag tycker att du jagar alldeles för mycket! Att hitta kärleken är inget projekt utan något som händer. Det finns kompletta idioter som spelar golf men fantastiska kvinnor som samlar frimärken!

    Liked by 5 people

Kommentera

