Tillbaka 

Har nu kommit hem igen efter golfresan till Spanien.  

     

 Antingen är jag en ganska otrevlig person som man ska sätta på plats så fort man har chansen, som min mamma alltid gör, eller så framkallar jag jag extrema aggressioner hos en del personer som går till verbal attack mot mig så fort de får chansen. Min ”kompis” är en sådan person. 

I många helt alldagliga sammanhang, när jag säger någonting, där de flesta människor inte ens reagerar så säger han plötsligt väldigt elaka saker till mig. Trodde länge att det var hans sätt att skämta, men det är det inte. Har insett att han blir irriterad, arg, kränkt, förnärmad, avundsjuk eller vilka känslor han nu känner, som triggar fram dessa elakheter.

Vet inte om någon förstår eller känner igen detta beteende?

Jag blir ledsen men också förvånad över att jag triggar igång ett sådant beteende. 

Känner inte att jag kan utsätta andra eller mig själv för detta längre. Det känns surt och trist att fundera kring om det beror på mindrevärdeskomplex eller vad det kan vara. Jag måste umgås med människor som trivs med mig och som jag kan slappna av med.

 

21 thoughts on “Tillbaka 

  1. Ping: Facebook- en fråga om vänner – I skuggan av Arvid och Lydia

  2. Att vara på semester och tillsammans i flera dygn ”one-on-one” med
    någon man inte känner MYCKET väl, kan bli irriterande. Trodde ni
    bodde på hotell och åt ute bland andra semestrare, men om ni var
    tillsammans varje dag och åt middag ensamma, kan jag förstå att det
    kunde bli gnissel. MEN elakheter behövdes absolut inte.
    Låter som du och kompisen inte är så kompisabla trots allt.
    Drop him and let it go! Inte värt att gå och tugga på.
    Tycker jag, iaf.

    Liked by 1 person

  3. Har haft sånna människor i mitt liv förut!
    Men nu har jag bara härliga människor runt mig.
    Skippa honom som (vän) tycker jag.
    Suger bara en massa energi.
    Elak får han vara någon annanstans.
    Du behöver mysiga vänner nu.
    Glad Påsk
    KRAM Primrose ,-)

    Liked by 1 person

  4. Vilken tråkigt attityd. Vi behöver inte tycka lika men vänner emellan ska det finnas en ömsesidig respekt. Låter inte som en person man bör umgås med för ofta eller under längre perioder…

    Välkommen hem i alla fall!

    Gilla

  5. Människor som du beskriver ska man helt enkelt plocka bort ur sitt liv. Livet är för kort för att utsätta sig för dom. Man ska omge sig med människor som är goda och vill en väl.
    Kram

    Liked by 1 person

  6. Trist när det händer och egentligen helt omöjligt att kommentera när man inte varit med i situationen. Alla passa inte, alla passar inte alltid men det kan ju även finnas något att lära sig. Själv är jag en person som gärna vill lära mig, reda ut och komma vidare. Det är sådant som får mig att växa. Att bara fly är inte min grej. Kanske att någon som känner dig jag ge råd.

    Liked by 1 person

  7. Du gör rätt i att välja vem du umgås med. Den som blir så där sur på dig har sina problem, och dem kan ju inte du lösa.
    För övrigt tycker jag +14 är en behaglig temperatur men kan tänka mig att de i Spanien tycker det är kallt 🙂
    Glad påsk!

    Liked by 1 person

  8. Som Rick Nelson sjunger”You can’t please everyone” Det är bara att inse att alla inte gillar en. Bättre att fokusera på de som ”ligger på samma våglängd”
    Glad Påsk!

    Liked by 1 person

  9. Troligtvis agerar han så för att han kan göra det, för att du inte markerat tydligt att det inte är ok. Vissa människor behöver någon som dom kan ta ut sitt elaka sätt på. En tydlig markering är att inte umgås mer.

    Gilla

  10. Du borde frågat honom! Skulle tro att ”felet” ligger i honom och hand beteende är en reaktion på något. Men håller med om att den personen nog är någon du kan vara utan. Men kanske ändå, om tillfälle uppkommer, berätta för honom hur han beter sig. Konstigt att han ville semestra med dig om han nu betedde sig på det sättet!

    Gilla

  11. Tjaaaaa Arvid låter som du ska låta din sk ”kompis” försvinna ut ur ditt liv. Finns verkligen ingen orsak att ha en sån energitjuv kvar, för det gör han dränerar dig på din energi.
    Nu något roligare !
    Hur går det med dejtingen o din dejtingblogg ?

    Liked by 1 person

Kommentera

