Måste bara berätta

Jag måste bara berätta om en märklig sak som hände när jag var i Spanien nyligen…

Man kan ju tro att jag aldrig rest någonstans tidigare, att detta var min första resa till ett land där solen skiner starkare än här hemma. En anledning till att misstänka detta är att jag praktiskt taget aldrig har med mig någon solskyddskräm, inte den här gången heller. Precis som vanligt blev jag ordentligt bränd i ansiktet efter några timmar på golfbanan.

So far, so bad…

…men när jag letade i min väska för någon lindrande salva eller kräm, och till min förvåning hittade en sådan, blev det ändå fel.

Krämen jag hittade var väldigt trögflytande, ja kanske inte flytande alls. När jag efteråt tittade närmre på burken med kräm så visade det sig att jag smort in mitt brända ansikte och mina brända armar med mitt hårvax. 😦 🙂

Sant?

Ja, tyvärr…

20 thoughts on “Måste bara berätta

Kommentera

