Är jag en präktig torrboll

Ja, det kan man undra.

När man läser en annan människas blogg regelbundet, så tycker man kanske att man lär känna den personen så väl, att man tycker sig veta hur personen är. Så är det nog för de flesta av oss. Vi tycker oss känna de som skriver på bloggarna som vi följer. För mig är det i alla fall så. Man har sina bilder och funderingar kring hur personen är. Man tycker sig känna honom eller henne.

I kväll träffade jag en bloggare som jag följt länge, och som jag uppfattar som rolig, trevlig och intressant på flera vis. Varför hon valde att slarva bort en fredagskväll på att träffa mig är mera av en gåta, då jag förstod att hennes förväntningar var mycket lågt ställda. Hennes bild av mig, som tydligen delades av flera andra bloggare, är att jag är en riktigt präktig torrboll. Det hade, efter vad jag förstått, till och med spekulerats i huruvida hon skulle falla i sömn för att jag tråkat ut henne, innan ens huvudrätten var uppäten. Jag måste tacka henne för att med så låga förväntningar ändå ge mig chansen till en trevlig fredagskväll.

Och så blev det. Jag hade högt ställda förväntningar på uppriktiga, personliga och intressanta diskussioner och jag kan lugnt säga att mina förväntningar uppfylldes och överträffades. Hon var precis så glittrande, utmanande och insiktsfull som jag hoppats på. Dessutom med en vänlighet, omtanke och värme som delvis överraskade. Det blev med andra ord en kväll som jag utan överdrift kan beskriva som en av de trevligaste på mycket länge.

Hur hon uppfattade det hela återstår att läsa, men jag kan konstatera att det för mig var årets hittills trevligaste kväll, oavsett om jag anses vara en präktig torrboll eller inte. 😉

29 thoughts on “Är jag en präktig torrboll

  1. Vad varmt du skriver om din bloggvändejt! Men tänk om hon hade varit en torrboll själv, en trist och tråkig besserwisser. Huva! Hon hade säkert förväntat sig positiva omdömen om dejten på din blogg och så hade du skrivit… ja, vadå? Hur gör man när man träffar en bloggare irl och upptäcker att den personen inte alls är så som man trodde utan tvärtom, någon som man absolut inte vill ha att göra med?

    Liked by 1 person

  2. Arvid !
    Torrboll verkar du nog inte vara men jag kan nog tycka du har en rätt konservativ syn på förhållandet ! Läs dina inlägg får du se, dom är genomgående ganska lika. Å andra sidan är du ju ganska inovativ i din jakt ! Tänker på din kärleksblogg, bra idé 😉 Men nej torrboll är du inte för mig.

    Liked by 3 people

    • Ja, det är helt rätt som du skriver. Jag har absolut en konservativ syn på hur ett förhållande ska vara för at passa mig. 🙂
      Det är dock inte alls samma sak som en konservativ kvinnosyn. Jag är för jämlikhet, fria val i livet och fria möjligheter. 🙂

      Gilla

  3. Själv tycker jag att det är uppenbart vilka bloggar som är öppna och ärliga och visar vem de är medan andra väljer att berätta mer om vissa delar av sig själv än andra. Vissa är mer personliga, andra privata. Nog kan man få en viss bild av en person via en blogg men för mig är det självklart att det krävs mer än en blogg för att lära känna en person. Därav riktigt kul att ses i verkliga livet.

    Liked by 1 person

  4. Det var ju bra att det blev en trevlig kväll. Torrboll?? Nej det är inte den uppfattningen jag fått av dig. En modig man med humor. Får väl se om vi får till den där fikan så jag kan se om det stämmer!! 😊
    Kram

    Liked by 1 person

  5. Visst föreställer man sig hur sina bloggvänner ser ut lite.
    Man läser ju bloggen och får då en bild…en uppfattning om denne.

    Det låter som om du fick en trevlig kväll, och jag har åxo träffat ett par bloggare i värkligheten. Kul är det.

    Kram

    Liked by 1 person

Kommentera

