Singel och Midsommar

Är man singel så är de stora helgerna alltid ett dilemma, i alla fall för mig. Det är inte roligt att vara ensam. Visst finns det en del singelaktiviteter, men det känns inte så bra. Har inte heller en massa kompisar i samma situation som den jag har. Därför känns det alltid extra ensamt just på de stora helgerna och midsommar tillsammans med nyårsafton är allra värst.

Nu har jag bestämt mig. Det blir inte ännu en midsommar i ensamhet i Sverige.

I stället har jag köpt en resa till Portugal. Jag har varit ganska många gånger i Lissabon tidigare så jag känner staden lite grann. Har alltid tyckt om den vita staden av någon anledning.

Väder i Lissabon

TORSDAG  23/06  Mest klart och uppehåll +28°

FREDAG  24/06  Halvklart och uppehåll +26°

LÖRDAG  25/06  Klart och uppehållsväder  +28°

SÖNDAG  26/06 Klart och uppehållsväder +29°

Det känns skönt att ha bestämt sig och jag hoppas det blir en trevlig midsommar i en stad där god mat och nya äventyr väntar runt hörnet.

6 thoughts on “Singel och Midsommar

  1. Låter härligt med en trip till Portugal. Lissabon är en fin stad. Jag bodde i Cascais när jag var där. Hoppas du får det härligt! Jag bryr mig inte om såna här helger längre.
    Kram

    Liked by 1 person

  2. Låter som ett bra beslut med en resa om du har svårt för att vara ensam.
    För mig spelar det inte längre nån roll om jag är ensam eller med vänner. Jag försöker göra det bästa av alla situationer. Saker och ting är som dom är.
    Kram!

    Liked by 1 person

Kommentera

